Dan Finţescu este un personaj pe care nici nu mai caut să îl prezint, ar fi o aiureală, un gest aproape absurd. Sunt absolut convins că lumea îl știe cumva, de undeva. Dan este un tip super activ în spațiul social/media/cevreţivoi care peste toate astea își păstrează o permanentă doză de respectabil, ca să zic așa, o constantă aprobare în fața celuilalt.
Știm că timpul, lăsat la macerat în suc propriu, să funcționeze în curgere-i normală, fără alergături inutile, e în stare să producă evenimente creative ce pot atinge un nivel, poate nebănuit, oricum surprinzător.
Așadar, în urma acestei perioade, care pentru mulți nu a născocit decât o paranoia maximă, ‘creativii’ și-au alocat spațiu în timpul care tocmai s-a găsit a fi liber, pentru a crea noi experiențe. Știm, au apărut tot soiul de evenimente online, acțiuni de toate felurile etc. Bă, frate, dar un podcast cu apucături de Agatha Christie jur că nu vedeam venind. Fii atent aici!
Plecând de la o idee din aia care nu pare să fie realizabilă în veci, Dan Finţescu, alături de o echipă d-asta gen A Team, cu oameni unu’ și unu’ adică, au adus la lumină, MURDAR.
MURDAR este un podcast puțin mai altfel, bine, mult mai altfel, ce are așa, după primele două episoade, o marjă de explorare și de expansiune ce poate face din poveste, motivul unui serial cu priză. Mă rog, mai e până acolo.
Firul narativ se plasează în cârca unui personaj ce își așează existența în niște înregistrări pasagere pe un reportofon găsit pe undeva, pe o stradă, din întâmplare. Avem, așadar un monolog care, pe alocuri, pare cumva prea lucrat și ușor nenatural. Însă, dacă m-a antrenat să scriu și să prezint, chiar și în câteva cuvinte ceea ce se întâmplă, înseamnă că funcționează și că e ce trebuie. Bun, mai multe descoperiți voi, zic.
PLOT:
Suntem în București. E mai 2021. De un an și ceva pandemia de Covid-19 ține toată lumea paralizată. Măsurile de relaxare luate de autorități au adus după ele un val de noi infectări care au reușit, începând din septembrie 2020, să aducă Terra în situația de a avea spor negativ de populație. Lumea e un amestec dubios de panică, paranoia și obișnuință. Totul pare că s-a schimbat, însă nimeni nu pricepe în ce fel.
Ăsta e contextul în care Șarpe, personajul principal, rămâne fără bani de chirie și ajunge să trăiască pe stradă.
Șarpe e băiat deștept, de viață. A fost DJ și îi mergea chiar bine până să nu-i mai meargă deloc. A ajuns homeless din prea mult optimism și nu prea știe încotro s-o apuce. Însă lucrurile iau o întorsătură neașteptată.
Șarpe își documentează toată evoluția sa și totodată a poveștii sale pe un reportofon găsit imediat ce a ajuns om al străzii. Așa începe Șarpe să țină un fel de jurnal audio de homeless. Reportofonul are însă dublu rol. I-a apărut în cale cu un scop, altul decât a-l ajuta pe Șarpe să-și ocupe mintea cu un jurnal de stradă.
Oamenii din spatele MURDAR sunt: Dan Finţescu, Tudor Marciu, Marian Hurducaș, Vlad Dumitrescu ( Illustrescu ).
Puteți urmări MURDAR pe: Facebook | Instagram | Website | Spotify
Proiect prezentat de VICE.
Toate drepturile aparțin autorilor.
Nicolae Baldovin
Latest posts by Nicolae Baldovin (see all)
- Control Club face 16 ani și o pun de-un party cu multă cremă de indie - October 3, 2024
- Expoziția “Între Ape” deschide dialogul despre relația pe care o avem cu apele - October 3, 2024