Amor Flammis sunt profesioniști în manipularea focului, luminii și a efectelor pirotehnice, oferind spectacole teatrale de foc și efecte speciale la festivaluri, evenimente private si sărbători locale. Prin îmbinarea muzicii dramatice și a efectelor pirotehnice, trupa Amor Flammis aduce pe scenă o experiență vizuală și auditivă intensă.
Pe data de 21 septembrie, trupa de teatru pirotehnic Amor Flammis va prezenta un spectacol original în cadrul festivalului Sunscape, intitulat ”𝐸𝑐𝑙𝑖𝑝𝑠𝑖𝑠 𝑆𝑜𝑙𝑖𝑠” care înfățișează povestea de dragoste dintre Soare și Lună, într-un limbaj artistic și coregrafic care folosește focul, ca element primordial și creator de conținut artistic. Cu această ocazie, am dorit să aflăm mai multe despre această echipă, recuzita și muzica aleasă, cele mai mari provocări, dar și despre show-ul programat pentru festivalul Sunscape.
Spuneți-ne, pentru început, puțin despre voi și ce v-a făcut să urmați acest drum?
Salutare tuturor, noi suntem Amor Flammis, iar acel puțin despre noi, ar fi faptul că ne ocupăm cu spectacole de foc, lumini și teatru la un nivel profesionist în România, încă din 2019 fiind într-o dezvoltare și evoluție constantă.
Pentru început, am putea spune că pe noi ne unește pasiunea pentru foc și teatru, deși facem parte cu toții din domenii diferite de activitate. Acest lucru este descris perfect în motto-ul trupei: “Unirea este un început, menținerea este un progres, lucrul împreună este succes!” – Henry Ford
Cum v-ați pregătit pentru o astfel de pasiune? Ați avut un mentor, sau ați exersat singuri?
Ca regulă generală, fiecare membru a venit în trupă cu o bază destul de solidă în jongleria cu diverse instrumente încă de la început, dar și cu inclinații către teatru pe care le-am șlefuit împreună de-a lungul antrenamentelor. Având această bază am putut să ne concentrăm către dezvoltarea tehnicilor mai avansate și în a realiza povești teatrale complexe coregrafic.
A spune ca am avut un singur mentor ar fi incorect, având în vedere că am învățat cu toții unii de la alții diverse aptitudini.
Cât timp v-a luat să deveniți suficient de confortabili cu focul și recuzita aleasă înainte să puteți activa în public?
Cred că momentul când trecem la instrument cu foc este după ce am avut cu toții suficiente repetiții, să ne intre în reflex orice mișcare/coregrafie nouă pentru a ne putea concentra pe detalii scenice. Un fel de “picătura chinezească”. Repetăm până când suntem 100% confortabili cu ceea ce facem, câteodată chiar și ore întregi zilnic.
Dacă tot suntem aici, ce obiecte de recuzită folosiți pentru show-urile voastre?
Utilizăm instrumente tradiționale cum ar fi poi-uri , săbii si staff-uri cu toții, dar pe lângă acestea ne construim instrumentele în regim propriu, cum ar fi Dragon Staff, Staff Ghiulea (dimensiuni foarte mari ), instrumente de jar. Pe lângă acestea, avem și instrumente construite unic cu design original, cum ar fi multiple tipuri de Aripi de Foc. Lista e foarte lungă, vă așteptăm la spectacole pentru a le vedea live.
Care sunt unele dintre provocările cu care vă confruntați atunci când trebuie să vă coordonați cu toții pentru un spectacol?
Cred că este universal valabil și putem fi cu toții de acord cu faptul că cea mai mare provocare înainte de fiecare spectacol sunt emoțiile. Trec îndată ce începe spectacolul și trăim personajul pe care l-am exersat, dar până atunci, cu toții simțim emoțiile.
Cum vă pregătiți înaintea unui spectacol, atât mental, cât și fizic?
Cred că pregătirea mentală și fizică se produce la repetiții, pe lângă faptul că repetăm extrem de mult ceea ce avem de făcut, prin procesul acesta cred că reușim la un nivel mental și fizic să devenim mai stăpâni pe noi înainte de spectacol.
Se poate spune că cel mai mare inamic al vostru este vântul? Cum faceți față unor situații neprevăzute, până la urmă? Ce fel de research faceți înainte de un spectacol, fie locația, vremea, pentru a evita accidentele?
Într-adevăr, vântul este dușmanul nostru numărul unu, la absolut orice spectacol. Este greu să anticipezi condițiile meteo, dar în general încercăm să verificăm pe surse de încredere condițiile meteo în ziua respectivă, pentru a fi mai bine pregătiți și eventual să modificăm anumite aspecte din spectacol, dacă este cazul.
În cazul în care sunt situații neprevăzute, căci se mai întâmplă și este adevărat, încercăm să ne adaptăm. După atâtea spectacole, noi știm cu toții instinctiv ce trebuie făcut în caz că bate vântul și ne ajustăm în timp real (poziții și unghiuri raportate la direcția vântului) pentru a putea continua spectacolul în siguranță. Cu toate acestea, putem spune că face parte din “riscul meseriei”.
Alegerea celei mai bune muzici pentru un astfel de show depinde de starea de spirit și tema pe care doriți să o transmiteți sau are legătură cu altceva? Care ar fi muzica pe care se mulează cel mai bine un show pirotehnic precum al vostru?
Cred că asta este o întrebare foarte subapreciată și aș dori să menționez că muzica în trupa noastră este un element foarte important. Căutăm să obținem aprobări pentru a utiliza muzica potrivită în spectacole, lucru care nu este deloc ușor.
Cu riscul de a mă repeta, noi livrăm în scenă “o experiență” nu doar un spectacol, pentru că muzica trebuie să reflecte perfect sentimentele actorului sau pe care le transmite acesta. Muzica trebuie să fie ca un partener de dans pentru noi, complementară fiecărui act din spectacol.
În ceea ce privește muzica potrivită spectacolelor noastre, credem cu certitudine ca cea clasica este “consoarta noastră”.
Veți participa în curând la Sunscape Festival, un eveniment cu totul aparte. Cum credeți că se modelează proiectul vostru cu tematica festivalului și la ce ar trebui să ne așteptăm din partea voastră?
Credem că este o coincidență frumoasă faptul că se potrivește perfect acest spectacol în cadrul festivalului Sunscape.
Noi povestim din străvechi despre cea mai frumoasă poveste de dragoste, aceea dintre Lună și Soare, iar festivalul prezintă pasiunea pentru mișcarea soarelui și a sistemului nostru solar, implicit și Luna în jurul pământului și cum este afectată de către Soare în mișcarea sa.
Credem cu sinceritate că toată lumea se poate aștepta la o poveste destul de romantică și puternică emoțional, prin care fiecare persoană se poate identifica la un moment dat în viața sa.
Spectacolele de acest gen sunt extrem de interactive și de mare căutare în rândul festivalurilor. Povestiți-ne cum arată o zi de festival pentru voi!
Cred că ne-ar trebui un podcast întreg pentru a descrie cum decurge o zi de festival. Dar ca să sumarizăm, pentru noi este foarte încărcată încă de la primele ore.
Vorbim aici de pregătiri vestimentare, make-up, detalii coregrafice, tehnice, dar și mobilizarea tuturor la locul cu pricina, încărcat/descărcat materiale, aspecte organizatorice, teste de sunet, verificarea integrității materialelor, dar și finalizarea pregătirii unor instrumente înainte de spectacol.
Dacă lăsăm la o parte toate aceste aspecte, ne prezentăm cu minim 3 ore înainte de fiecare spectacol pentru a ne “aclimatiza” cu locul respectiv, dar și cu oamenii.
Avem spectacolul în sine iar apoi, mereu avem un moment care este foarte important pentru noi, mai precis interacțiunea cu publicul, unde îi invităm pe toți cei din public să interacționeze cu fiecare membru în parte, să se deschidă și să se poată conecta cu noi ca oameni întâi de toate.
În încheiere, ce ați dori să le transmiteți participanților la evenimentul Sunscape Festival și, implicit, la show-ul vostru?
Vă mulțumim foarte mult pentru acest interviu, cât și pentru întrebările într-adevăr frumoase. Iar în încheiere, cu riscul de a suna clișeic, dorim să vă amintim să aveți grijă și de focul vostru interior.
Cu drag, echipa Amor Flammis
Urmăriți Amor Flammis pe:
Facebook | Instagram | Website