Formația timișoreană BLAZZAJ a revenit cu un nou material de studio, un album imprimat pe dublu vinil numit, “Întoarcerea Omului Furnicar”. Acesta a avut parte de o lansare cu fast pe 15 septembrie, într-un concert full house la Control Club din București.
Albumul “Întoarcerea Omului Furnicar” este disponibil online și poate fi comandat pe site-ul TreiBețivi Bar.
Așadar, materialul este ghiftuit cu 14 compozițiile însiropate cu sarcasm și umor fin, în nota binecunoscută a trupei, piese ce par că s-au clădit de la sine în vecinătatea spiritului inovator al artiștilor.
De-a lungul timpului, piesele semnate BLAZZAJ au devenit adevărate ode urbane pictate în tente țipătoare de suprarealism balcanic. De altfel, chiar story-ul ce însoțește acest nou material respiră un asemenea aer îmbibat de o prospețime aproape nefirească.
“După încercarea nereușită de a prelua conducerea asociației de locatari, omul furnicar s-a rătăcit 28 de zile în supermarketuri în căutarea echilibrului de sine. El s-a întors în bloc cu 14 povestiri demne de orice povestitor.”
Chiar de la piesa cu care debutează “Foarte bine” materialul, ascultătorul plonjează direct în lumea utopică propusă de BLAZZAJ. Aici universul urban este condus de niște personaje foarte responsabile și atente la nevoile populației, un fel de politicieni de azi, dar cu mult mai mult bun simț și spirit civic. Niște făpturi aproape ireale, fantasmagorice chiar, despre care s-ar fi auzit că, la un moment dat, au cutreierat străzile și cartierele orașelor și și-ar fi luat de la gură pentru ca țara să meargă foarte bine.
Povestea își continuă firul sub fina observație a Omului Furnicar, instruit cum se cuvine pe bancurile de la Mecanică Fină, mai ceva ca pe băncile fine ale Liceului. Nimic nu trece neobservat, neadulmecat, nediscutat, pe sub nasul furnicarului de oraș, acest stimabil îmbrăcat la salopetă cu dungă și cămașă cu ecuson. Omul Furnicar este ultima specie, și prima, de mamifer care a fost dresată de un ecuson în birourile unei întreprinderi.
Desigur, peisajul suprarealist, sau superrealist, capătă dimesiuni și forme tot mai accentuate, iar spațiul sonor avangardist șmirgheluit cu jazz fin se împletește cu versuri tot mai aspre, tăioase de-a binelea. “Dar cu perseverență și șoric bine bătucit, porcii au demonstrat că se pot realiza.”
Luxurianta dezordine a furnicarului devenit om, ființa modernă care “socializează doar prin absență”, tam-tam-tararam, este habitatul în care acest hibrid iubitor de lucruri mărunte își scormonește simțirea.
Dar ca orice poveste care-și cunoaste personajele și sensul și aceasta de față aruncă în lume un mesaj subtil care, pe cât de mult sună a țipăt, pe atât de mult se strecoară tiptil ca o dorință. Așa că, “dă-mi un vis ce nu mă arunca în abis!”
BLAZZAJ a reușit, așadar, să născocească o nouă lume fascinantă dintr-un plictis care sufocă societatea ca un asasin, care în loc să-și pândească victima, preferă s-o vorbească pe la colțuri.
Mai multe informații despre activitatea trupei găsiți pe pagina oficială de Facebook